onsdag 3 mars 2010

det är inte fusk om man har läst

Jag har satt mig i skiten. Ska ha läst ca 500 sidor tills imorgon. Det har jag inte gjort. Min klasskamrat skickade en länk till en mer lättläst version av en utav texterna som är på 300 sidor. Men den lättlästa versionen är endast på 5 sidor, och i punktform, så det känns ju inte riktigt som jag kommer ha så mycket kött på benen efter att ha läst det. Det sorgliga är att jag knappt orkade läsa igenom de 5 sidorna.

Men jag har ett knep; om du inte orkar eller hinner läsa hela boken som du ska ha läst till ett seminarie så kan ju bara läsa alla rubriker. Sedan väljer du den rubriken som verkar mest intressant (eller kanske t.o.m. 2 st). Läser hela det stycket och gör anteckningar. Sedan lyssnar du och håller med när alla andra pratar och när du känner att du vill skina lite så berättar du att du fastnade såå mycket för stycket om ... (det du läst) och vädrar dina åsikter om det.
sådär, räddad.

Men såhär brukar jag såklart inte göra.

4 kommentarer:

  1. Åh vad kul att du bloggar igen:) ja, det gick bra. Maskinen är lite gammal, så den krångla ibland så det tog sin tid! Men för att vara amatör delux på att sy, så klarade jag det rätt bra får jag säga hehe. Hihi present till mig:) nyfiken! Längtar efter dig. Puss

    SvaraRadera
  2. Sv: Jaaa, enkelt är finast :) Hoppas du får en fin dag ♥

    SvaraRadera
  3. haha.. Det knepet kör jag också med när det krisar sig och jag verkligen inte hinner läsa mer.. :D

    SvaraRadera